J'Bay en PE! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Myrte Boer - WaarBenJij.nu J'Bay en PE! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Myrte Boer - WaarBenJij.nu

J'Bay en PE!

Door: Iris en Myrte

Blijf op de hoogte en volg Myrte

20 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hoooiii,

We zijn weer een week verder en zitten nu in Port Elizabeth. We hebben alweer een heleboel beleefd afgelopen week en zijn donderdag na Wilderness verder gegaan naar Jeffrey's Bay!

Na 6 uur in de bus hebben gezeten kwamen we aan in J'Bay! We zaten hier in het hostel Island Vibe wat een enorme omslag was vergeleken met het vorige hostel in Wilderness. Hier was het druk, veel jonge mensen en veel alcohol. Nog moe van onze reis zijn we maar op tijd naar bed gegaan. De volgende dag was het Valentijnsdag! We waren erg gelukkig met elkaar als valentijn en zijn deze dag heel romantisch doorgekomen met z'n tweetjes. We hebben heerlijk geshopt in de regen en hebben kilometers afgelegd op zoek naar een supermarkt om valentijns chocola te vinden. We moesten alweer shoppen omdat in het vorige hostel in Wilderness, hoe organisch en vredig het was (schijn bedriegt), kleren van ons zijn gestolen.. We zijn bij elkaar nu 3 shirtjes, 1 broek en een bh minder rijk. Naja kunnen we wel meer nieuwe spullen hier kopen! Helaas was het shoppen wederom geen succes. In de avond hebben we een leuk valentijns feestje gevierd met chocola en wijn, happy valentine! Tweede valentijnsdag waren we niet helemaal fit, dus na een stevig ontbijt hebben we de golven in J'Bay getrotseerd. J'Bay staat wereldwijd bekend om de goede surf golven en wedstrijden. Helaas zijn onze bikini's zoals ook al in Wilderness bleek, niet helemaal "wave proof", dus veel gegil en genante momenten; Onze bilnaad is inmiddels in heel Zuid-Afrika bekend.. Heel charmant, haha. Zondag hebben we ons in charmante wetsuits gestoken en hebben we onze eerste surf les gehad! Eerst wat instructies op het strand en daarna het echte werk in de zee. Veel 'peddle peddle peddle' van de surfcoach en lekker zoutwaterhappen. We hebben een paar keer op het bord gestaan en de coach was erg trots op ons. Iedereen was verbaasd over hoe goed onze eerste les was gegaan en wij ook:). Na twee uur les waren we helemaal uitgeput en hebben we de rest van de dag lekker lui op het strand gelegen. Maandag werden we 's avonds door de Baz bus opgehaald en hebben we overdag weer op het strand gelegen. We hadden een mooi plekje, ver van de zee vandaan gevonden en dachten veilig te zijn voor de vloed, we lagen lekker op onze buik te slapen met onze bikini bandjes los om mooi egaal bruin te worden (haha) toen de vloed ons overspoelde. Myrte was net op tijd en sprong omhoog met kleding, handdoek en tas voor haar borsten gedrukt, Iris was helaas iets dieper in slaap en al haar kleren en handdoek waren doorweekt ook al sprong ze nog snel op. Behalve onze bilnaad zijn nu ook onze boobies bekend in Zuid-Afrika.. Het gaat lekker.

Maandag nacht kwamen we pas om half 2 aan in het hostel in Port Elizabeth. De volgende dag zijn we op safari gegaan en moesten we vroeg uit bed. We gingen naar Addo Elephant park. Een enorm park waar behalve een heleboel olifanten ook de rest van de Big 5 te spotten is (in theorie). We hebben alleen de olifant en de buffel gespot, maar ook een heleboel leuke andere dieren; struisvogel, mestkever, zebra's, 5 soorten herten/bokken, Timon en Pumba waren er ook en nog verschillende speciale vogelsoorten. Er waren super veel olifanten die vlak langs je auto wandelden, heel gaaf, maar toch ook wel een beetje eng! We hebben de hele dag door het park gereden en heel veel foto's gemaakt (zie facebook). 's avond zijn we lekker uit eten gegaan omdat het 5e valentijnsdag was ;) Woensdag hebben we een dagje cultureel gedaan (en een nieuwe shop poging gedaan, dit keer met succes!!). We hebben een beetje door de stad gewandeld en een mooi Nelson Mandela monument bezocht. Vandaag is het bewolkt en niet zo mooi weer dus zijn we een beetje aan het chillen in het hostel. Morgen vertrekken we naar Plettenberg bay en gaan we om 3 uur skydiven!!!!

Hoe gaat het in Nederland? We hoorden dat het alweer warmer wordt! We laten jullie snel weten hoe het skydiven was, brullen van het lachen of van het huilen... Iris weet het allemaal nog niet zo.

xxx Iris & Myrte

• 20 Februari 2014 - 18:20

Ya:

Hooi meiden!

Klinkt allemaal super! Super leuk om te lezen! Keep us posted!

• 21 Februari 2014 - 07:36

Mama:

Wat een leuk verhaal! Spannend dat skydiven. Heeeeel veel plezier!

• 21 Februari 2014 - 09:03

José:

Wat een leuk verhaal. Wat zullen jullie een lol hebben. Denk dat daar iedereen niet alleen geniet van bilnaden en borsten maar ook van jullie gegiegel en geschater.
    Veel plezier verder. Liefs

• 27 Februari 2014 - 21:21

Jan Stevenson:

Myrte en Iris,
    Jullie vermaken je wel in Zuid Afrika. Volop genieten van het mooie weer, de zee en de mooie omgeving. We zouden graag een weekje willen overkomen, maar dat lukt op dit moment niet.
    Graag veel foto's maken, zodat we straks kunnen mee genieten.
    We kijken uit naar het volgende verhaal en hou ons op de hoogte van de volgende avonturen. Wat dacht je van bungee jumpen?