Eerste week! - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Myrte Boer - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Myrte Boer - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: Myrte & Iris

Blijf op de hoogte en volg Myrte

13 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Hoi iedereen!!

Het Humphreys duo is eindelijk weer samen!! Ik ben veilig aangekomen in Zuid-Afrika, Cape Town! Iris stond me op te wachten op het vliegveld en zoals verwacht was het een emotionele gebeurtenis, haha. Blij om samen te zijn gingen we door naar ons eerste hostel. De rest van de dag een beetje rustig aan gedaan en een beetje bij gekomen van de lange reis.

De volgende dag hebben we een poging gedaan om te shoppen, helaas zonder succes behalve het heeerlijk hagen-dass ijs wat we gescoord hebben. Verder lekker in het zonnetje rond gewandeld door waterfront en het centrum van kaapstad.
Na een lange dag slenteren ging iemand die ook in het hostel zat Lions head beklimmen en vroeg of we mee wilden gaan. Enthousiast als we waren gingken we natuurlijk mee! Het was nogal een sportieve activiteit voor ons aangezien hij 6x in de week naar de sportschool ging (en Iris en ik al een ' tijdje' niet meer gesport hadden) want we gingen in een nogal hoog tempo de berg op. Helemaal rood en bezweet op de top aangekomen gingen we na twee minuten alweer naar beneden om voor het donker weer beneden te zijn. Van het uitzicht genieten zat er dus niet echt in, dit gaan we dus nog een keer doen als we over 1,5 week weer in Kaapstad zijn.

De volgende dag zijn we met de bazz bus (hop-on hop-off bus) naar onze eerste stop van de garden route, Mosselbay, gereden. Hier verbleven we in een trein die op het strand was geparkeerd. We hadden een schattig klein coupetje met zn 2-en. Met onze lengte passen wij overal in, dus het was prima! Het strand was direct voor de deur, 30 meter lopen, en hier hebben we twee dagen heerlijk van genoten. Mosselbay is een klein stadje, met veel oude mensen waar verder niet veel te beleven is. Ze hebben zelfs borden met: pas op! Overstekende bejaarde! Dus, snel door naar onze volgende stop; Wilderness! Hier verblijven we in een hostel, Wildfarm, een boerderij boven op de berg en nogal 1 met de natuur, haha. We worden hier helemaal organisch en free spirit. Nogal een hippie bedoeling hier, niet echt iets voor ons, maar wel lekker ontspannend. We zijn hier drie dagen gebleven, van maandag tot donderdag. Op dinsdag hebben we een actieve wandeling gemaakt naar een waterval, de Giant Kingfisher Trail. Een wandeling van ongeveer 3 uur, waarbij we verschillende routes konden nemen. De heenweg was nogal rustig en goed bewandelbaar, op de terugweg dachten we we nemen een andere route langs de bosduif loop, deze bleek iets steiler dan verwacht en ons water was op we waren dus niet zo blij me deze route. Maar sportievelingen als we zijn gingen we er helemaal voor en zijn we over 3 maanden super gespierd en afgetraind!!:)
In de avond hebben we meegegeten in het hostel, Thaise curry! YUM. Alvast een voorproefje van alle lekkere dingen die we gaan eten op onze volgende bestemming; Thailand! De volgende dag zijn we naar het strand gegaan. Vanaf de berg zagen de golven er al mooi uit en van dichtbij waren ze nog mooier en.. nog hoger! In het begin gingen we amper 5 meter de zee in, maar na een paar minuten gingen we er helemaal voor en was de angst weg en vonden we het helemaal geweldig! We werden alle kanten opgeslingerd en onze bikini ook, whaha oeps. Gelukkig hadden we het strand bijna voor onszelf. Op het flesje van de zonnenbrand staat dat het waterbestendig is, Myrte's rug liet helaas wat anders zien met een mooi rood gloedje. Na onze wilde activeit in de zee, hebben we een lekkere pizza gegeten:) In de avond wilden we aardappels en groente in de over bakken, maar er waren mensen die een vuurtje hadden gemaakt, waar we onze maaltijd heerlijk in konden poffen; heel gezond, organisch en zo avontuurlijk;)

Het gaat heel goed samen en we vermaken ons enorm. We hebben nog niemand gevonden die onze humor snapt, maar gelukkig hebben we elkaar, jut en jul:) We eten ook heel gezond en hebben al een aantal maaltijden zelf gekookt, lekkere salade op het strand gegeten. Dit in combinatie met onze sportieve activeiten zijn we gezond bezig!
Terwijl we dit verhaal schrijven regent het al de hele ochtend, maar morgen wordt het weer gewoon 28 ! Vanmiddag nemen we de Baz bus naar Jeffrey's Bay! Aangezien dat 'surfers paradise' is gaan we hier een poging doen tot surfen! We blijven tot maandag in J'Bay en gaan daarna verder naar Port Elizabeth.

Hoe gaat het in NL, is de winter al voorbij?;) We denken aan jullie in de zon! We proberen wat foto's op facebook te zetten:)

xx
Myrte & Iris

• 13 Februari 2014 - 11:54

Maaike:

Leuk verslag Iris en Myrte! Fijn dat jullie het daar lekker warm hebben, hier is de winter nog niet aangebroken, soms een mengelmoes van vorst, lente en herfst.
    Leuk om te lezen dat jullie lekker sportief bezig zijn door flinke wandelingen te maken en te gaan surfen ! super zeg!

Heel veel plezier nog dames!

Lief, Maaike

• 13 Februari 2014 - 16:23

José:

Hej meiden wat een leuk verhaal. Fijn om zo mee te leven met jullie. Veel plezier nog verder.
    Liefs van henk en mij

• 14 Februari 2014 - 10:24

Mamsi:

Lieve Myrte,
    Wat enorm leuk om jullie belevenissen te lezen! Wat geweldig leuk dat jullie zo,n plezier samen hebben en zo aan het genieten zijn. Als ik je verhaal leesaan het lees, is het net of ik ook even in Zuid Afrika ben! Blijven doen hoor, het is voor jullie zelf ook een erg leuke herinnering voor later!
    Voor jullie allebei een dikke knuffel en pas goed op elkaar!
    Veel liefs

• 15 Februari 2014 - 11:07

Jan En Ineke:

Myrte en Iris,
    Dat klinkt fantastisch. Een mooi land en een mooi verhaal.
    Geniet jullie er maar lekker van en we blijven graag op de hoogte via het reisverslag.
    Liefs Jan en Ineke

• 20 Februari 2014 - 19:52

Thijs :

hoi myrt! Erg leukom je belevenissen te lezen! Jullie maken er wat moois van zie ik al ;) veel plezier nog.